torsdag 10. mars 2011

Dagen i går

Var på sykehuset i går.

Men det har seg at jeg har en morfar som er ganske dårlig, det har han vært i mange år så han kan verken prate gå eller spise selv mer. det eneste han får til nå er å nikke litt til ja og nei.
nå trodde vi det var hans tur til og si adjø da han hadde fått lungebetennelse, stakkars mann bor på ett sykehjem på Fjell her i Drammen hvor han blir tatt veldig dårlig vare på. jeg skulle opp og levere en bursdagsgave fra min mor i januar til han (mamma bor i skien så da tar jeg det med for hun) og da fant jeg han sittende på toalettet og skrike så godt han kunne etter hjelp, det tok meg en halvtime bare og finne noen som jobbet der, de satt på ett pauserom og drakk kaffe. man må da for faan skjønne at man ikke kan plasere en gammel hjelpesløs mann på toalettet og så gå i pause. heia fjell sykehjem...

Men tilbake til i går.
Mamma kom med bussen klokken 13.00 fra skien og jeg plukket hun opp, dro på sykehuset og spiste lunsj før vi besøkte morfar. Så det godt på mamma at det var veldig tungt for hun og se pappan sin så syk.
men ser hvertfall ut til han er på bedringens vei da. på sykehjemmet han er på har han blitt underærnert så ikke rart han blir syk, så nå har han hvertfall fått ett matprogram fra sykehuset :)

Etter vi hadde vært på sykehuset tok mamma meg med ut og spiste på Picasso her i Drammen. Det var utrolig hyggelig, ikke så ofte jeg er ute og spiser med min mor, så vi fikk skravlet litt om sønnen min Oliver og sånt da, er snart 2 år siden jeg har få se han så vi snakket om og ta en tur opp, prøve og besøke han. og så har de jo nydelig mat på Picasso da, ett sted du må prøve om du ikke har vært der før. og veldig hyggelig betjening :)

og som en avslutning på dagen var vi og tok en kaffe hos ene grandtanta mi som har flyttet ned til byen, før jeg kjørte mamma ned til bussen igjen.

så selvom dagen startet på en dårlig måte ble den veldig bra alikevell :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar